8. WARUNKI WDROŻENIA INNOWACJI
Właściwą realizację założeń innowacji wyznacza w dużej mierze baza dydaktyczna przedszkola, którą stanowi przede wszystkim dobre wyposażenie sali w pomoce i środki dydaktyczne potrzebne do zajęć z zakresu aktywności plastycznej dzieci obejmujące:
• papier do rysowania (różne formaty, faktura, kolory)
• artykuły piśmiennicze (ołówki, kredki ołówkowe, świecowe, mazaki)
• farby (plakatowe, akwarelowe)
• tace - przynajmniej po jednej dla każdego dziecka
• produkty sypkie (kasza manna, gryczana, drobne trociny, piasek, cukier, ryż, sól, drobny makaron, płatki owsiane)
• nasiona (groch, słonecznik, fasola - mała, duża)
• nożyczki, kleje
• gazety i kolorowe czsopisma
• plastelina
• różne rodzaje mas plastycznych (masa papierowa, solna)
• stemple (wykonane samodzielnie - z ziemniaków, plasteliny lub zakupione)
• gąbki (o różnej strukturze)
• szczoteczki do zębów i do rąk
• waciki, tampony z gazy
• patyczki o różnej grubości
• kreda - biała i kolorowa oraz tablice do rysowania
• węgiel do rysowania
• kubeczki o różnej pojemności
W celu zaopatrzenia grupy w niezbędne pomoce dydaktyczne, potrzebna jest zgoda dyrekcji przedszkola, Rady Pedagogicznej oraz Rady Rodziców przedszkola na wyasygnowanie funduszy pozyskanych ze składek Komitetu Rodzicielskiego.
Niezbędnym warunkiem wdrożenia innowacji jest szeroko pojęta współpraca z rodzicami, ich dobrowolny wkład w zbiórkę potrzebnych materiałów. Zaangażowanie i poparcie ze strony rodziców jest niezbędne do osiągnięcia zamierzonych celów.
Ważnym elementem realizacji innowacji jest atmosfera wychowawcza panująca w przedszkolu. Dzieci chętnie korzystają z bogactwa materiałów tylko wówczas, kiedy zostaną otoczone życzliwością, wyrozumiałością dla swoich potrzeb oraz zrozumieniem ich trudności, chęcią niesienia pomocy i cierpliwością okazywaną przez nauczycieli, pracowników przedszkola oraz rówieśników.