• baza materiałów |
1966 /
79
|
• publikacje |
96 /
55
|
• Celestyn Freinet |
73
|
• kalendarz |
8
|
• techniki plastyczne |
29 /
141
|
• kolorowanki |
220
|
• nasza galeria |
312
|
• galeria zdjęć |
607
|
• katalog haseł |
96
|
|
Co oznacza pojęcie "jestem samodzielny"? Dlaczego umiejętność bycia samodzielnym jest ważna? Proponowane opowiadanie pomoże dzieciom odpowiedzieć na te pytania. Opowiadanie może stanowić wprowadzenie do zajęcia, podczas którego: dzieci utrwalą sobie gdzie zabawki mają swoje miejsca, starają się samodzielnie poskładać swoje ubrania, pomagają nauczycielce w przygotowaniach do zajęcia.
|
Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam?
- Od dzisiaj będzie inaczej - postanowił.
Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie.
- Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć.
Tomkowi zrobiło się bardzo miło.
- Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał. |
|
|
|