aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 3-letnie
Miesiąc (propozycja): kwiecień
TEMAT TYGODNIA: Wielkanoc - w oczekiwaniu na święta
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Bębenki - zabawa ruchowa. Utrwalanie poznanych piosenek połączone z elementem ruchu. Oglądanie książek przy stolikach. Słuchanie opowiadania B. Forma: Czego uczy nas nasza Pani, połączone z wykonywaniem czynności o których mowa.
- utrwalenie wiadomości o bębenku
- reagowanie na umówione sygnały

- dziecko reaguje na hasło bębenek
- dziecko zna melodie i treści piosenek poznanych od początku roku szkolnego
- dziecko z zainteresowaniem przegląda książki

Słuchanie wiersza B. Forma Kurczątko. Rozmowa na temat treści wiersza połączona z oglądaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Kurczątka w skorupkach.
- poznanie nowego wiersza
- przybliżenie wyglądu i zwyczajów kiskląt

- dziecko odpowiada na pytania związane z treścią wiersza
- dziecko wie że kurczątko kiedy urośnie będzie kurą lub kogutem

Zabawy dowolne w kącikach zabaw
- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
- wdrażanie do zachowania porządku po skończonej zabawie

- dziecko uczestniczy w zabawach
- dziecko po skończonej zabawie odkłada zabawki w wyznaczone miejsce

WTOREK
Zabawa Ćwiczymy nawlekanie. Każde dziecko otrzymuje szablon jajka z grubej tektury z dziurkami o różnej wielkości oraz sznurówkę. Na sygnał prowadzącej dzieci przewlekają sznurówki przez dziurki.
- wyrabianie sprawności manualnych
- doskonalenie umiejętności przewlekania sznurówek

- dziecko wie, na czym polegają czynności o których mowa w zabawie
- dziecko przewleka sznurówki przez dziurki

Zabawy matematyczne Zajączki. Zabawa ruchowa Zajączki w kamizelkach.
- stosowanie określeń: wysoko, nisko, obok
- utrwalanie nazw kolorów

- dziecko umieszcza zajączki w odpowiednich miejscach
Słuchanie bajki wybranej przez prowadzącą z wykorzystaniem ilustracji.
- zachęcanie do obcowania z książką
- dziecko słucha i w miarę swoich możliwości odpowiada na pytania związane z treœcią bajki
ŚRODA
Nauczycielka zwraca się szeptem do dzieci wypowiadając ich imię. Dzieci, które wskaże zajmują miejsca na brzegu dywanu. Śpiew zbiorowy piosenek połączony z elementem ruchu.
- reagowanie na mowę szeptem
- dziecko wykonuje polecenia mówione szeptem
Zabawa tematyczna Świąteczne śniadanie - poprzedzona oglądaniem ilustracji i zdjęć przedstawiających świąteczne dekoracje stołów. Praca plastyczna - naklejanie koszyczka i jajek wyciętych z kolorowego papieru.
- wyrabianie poczucia estetyki
- współdziałanie z nauczycielką podczas zabawy
- naklejanie elementów w odpowiednich miejscach

- dziecko pomaga w przystrojeniu wielkanocnego stołu
- dziecko starannie przykleja elementy

Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Manipulowanie klockami drewnianymi.
- rozwijanie sprawności manualnych
- dziecko wykorzystuje klocki zgodnie z ich przeznaczeniem
CZWARTEK
Zabawy integracyjne ze śpiewem Uciekaj myszko, Balonik. Oglądanie ilustrowanych książeczek. Wyszukiwanie w nich pojazdów - naśladowanie ich charakterystycznych dźwięków.
- utrwalanie melodii i tekstu znanych dzieciom piosenek
- zachęcanie do obcowania z książką


- dziecko chętnie uczestniczy w zabawie
- dziecko wyszukuje pojazdy w książkach

Nauka piosenki B. Forma Wesoły zajączek. Łączenie śpiewu z elementem ruchu. Zabawa ruchowa Muzyka i zabawki. Wyklejanie szablonu zająca kawałkami bibuły karbowanej
- poznanie nowej piosenki
- łączenie ruchu ze śpiewem
- ćwiczenie sprawności manualnych

- dziecko wykonuje ruchy zgodnie z melodią piosenki
- wykleja szablon zająca bibułą

Zabawy w kącikach tematycznych.
- przestrzeganie ustalonych przez prowadzącą zasad podczas zabaw
- dziecko bawi się wybraną zabawką
PIĄTEK
Składanie obrazków z kilku elementów. Zabawy paluszkowe Sroczka, Babciu, babciu, Idzie kominiarz.
- wyrabianie spostrzegawczości
- doskonalenie aparatu słuchowego i ruchowego

- dziecko prawidłowo składa obrazek
Szukamy zajączka - nauczycielka przygotowuje dla dzieci wycięte koszyczki z niespodzianką. Przypomina o tradycjach świątecznych, po czym pomaga dzieciom odszukać ukryte w sali koszyczki. Śpiew piosenek połączony z elementem ruchu o tematyce wiosennej
- poznanie zwyczajów wielkanocnych
- dziecko uczestniczy w poszukiwaniach koszyczków
Chętne dzieci rysowanie kredkami świecowymi na wybranym formacie kartki. Pozostałe zabawy w kącikach zabaw.
- wdrażanie do wykorzystywania całej powierzchni kartki
- dziecko rysuje w dowolny sposób
odwiedzin: 21079841  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu