aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 3-letnie
Miesiąc (propozycja): marzec
TEMAT TYGODNIA: Bajkowa kraina
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Zabawy ruchowe przy muzyce. Zabawy gazetami (słuchanie szelestu, formowanie kulek, rzuty do celu).
- rozwijanie sprawności manualnych
- doskonalnie umiejętności rzutu do celu

- dziecko potrafi zagnieść kulki
- dziecko trafia kulką w tablicę

Słuchanie bajki Ch. Perrouta: Dary wróżki w interpretacji nauczycielki, połączone z oglądaniem ilustracji. Zabawa ruchowa Dobra wróżka. Praca plastyczna Zabawy farbą mydlaną - wykonanie na podstawie techniki plastycznej Rysowanie na podłożu z masy mydlanej.
- wyrabianie nawyku słuchania w skupieniu
- zachęcanie do wyrażania mimiką własnych uczuć
- poznanie nowej techniki plastycznej

- dziecko potrafi określić która postać jest zła, a która dobra
- dziecko wyraża zadowolenie poprzez uśmiech
- dziecko chętnie manipuluje masą plastyczną

Zabawy manipulacyjno - konstrukcyjne drewnianymi klockami - próby budowania wieży. Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.
- zachęcanie do zabawy klockami
- dziecko potrafi ułożyć wieżę z kilku klocków
WTOREK
Zabawa ruchowa Droga do krainy bajek. Przypomnienie jak należy zachować się przy stole podczas posiłków.
- przestrzeganie ustalonych reguł
- dziecko prawidłowo siedzi na krzesełku
- dziecko odpowiednio trzyma łyżkę i widelec

Określanie cech wielkościowych przedmiotów - scenariusz zajęć Rodzina misiów. Porównywanie wielkości zabawek w sali. Stosowanie określeń: duży - mały (misie, lalki, klocki, piłki).
- zwracanie uwagi na wyraźne różnice w wielkości i stosowanie odpowiednich określeń
- dziecko stosuje przeciwstawne określenia
Manipulowanie plasteliną. Nadawanie jej dowolnych kształtów.
- rozwijanie umiejętności manipulowania plasteliną
- dziecko nazywa swoje wytwory
ŚRODA
Utrwalenie znanych zabaw ruchowych ze œpiewem Nitko, nitko, Murzynek malutki, Balonik. Składanie puzzli w całość.
- łaczenie ruchu ze śpiewem
- rozwijanie wyobraźni

- dziecko uczestniczy w zabawach ze śpiewem
- dziecko łączy elementy tworzące obrazek

Czerwony Kapturek - udział w przedstawieniu przygotowanym przez grupę dzieci starszych. Zabawa ruchowa Kapturek idzie przez las.
- udział w przedstawieniach na terenie przedszkola
- dziecko z uwagą śledzi losy bohaterów bajki
- dziecko naśladuje czynności obrazujące bohaterów bajki

Zabawy dowolne przy stolikach i w kącikach zabaw.
- zwracanie uwagi na konieczność poszanowania zabawek
- dziecko po skończonej zabawie odkłada zabawki na swoje miejsce
CZWARTEK
Wspólne rysowanie przy stolikach z wykorzystaniem arkuszy szarego papieru i kredek świecowych (każdy rysuje od swojej strony, nauczycielka dodaje coś od siebie zapełniając środek arkusza). Zabawa ruchowa Gwiazdki.
- rysowanie na dużych powierzchniach
- reagowanie na ustalone sygnały

- dziecko wypełnia dużą powierzchnię przy pomocy kredek świecowych
Słuchanie opowiadania B. Forma: Zabawa zabawek. Utrwalenie piosenki Głodny zajączek.
- słuchanie krótkich utworów literackich
- zachęcanie do wypowiedzi związanych z treścią opowiadania
- urtwalenie melodii i tekstu poznanej wcześniej piosenki

- dziecko wie o czym jest opowiadanie
- dziecko zna melodię i tekst piosenki

Wyjście do przedszkolnego ogrodu.
- zachęcanie do zabawy dzieci nieśmiałych
- dziecko chętnie przebywa na świeżym powietrzu
PIĄTEK
Oglądanie książeczek o sztywnych kartkach. Zachęcanie do wypowiedzi na temat zawartych w nich treści. Zabawa ilustracyjna na podstawie Układu ruchowego do piosenki "Pianino gra".
- zachęcanie do obcowania z książką
- obrazowanie ruchem treści piosenki

- dziecko ogląda książki w wyznaczonym do tego celu miejscu
- dziecko wykonuje ruchy w oparciu o treść piosenki

Zabawa paluszkowa Paluszek do paluszka. Słuchanie wiersza J. Brzechwy: Mróz.
- obcowanie z literaturą
- dziecko słucha wiersza w interpretacji nauczycielki
Porządkowanie wybranych zabawek (samochody, lalki) w kącikach zabaw. Zwracanie uwagi na potrzebę odkładania zabawek na swoje miejsce.
- zwracanie uwagi na zachowanie ładu i porządku po skończonej zabawie
- dziecko wie, gdzie należy odkładać zabawki
odwiedzin: 21085438  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu