aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 6-letnie
Miesiąc (propozycja): grudzień
TEMAT TYGODNIA: Witamy grudzień
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Ocena dyżurnych z poprzedniego tygodnia. Wybór nowych dyżurnych. Zabawa Kto potrafi?. Zabawa W świat idziemy.
- rozwijanie koordynacji słuchowo - ruchowej
- współdziałanie z rówieśnikami

- dziecko ćwiczy zmysł równowagi
- dziecko rozumie zasady zabawy

Słuchanie opowiadania B. Forma: Grudzień. W nawiązaniu do tekstu przypomnienie ważnych dat w miesiącu grudniu. Oglądanie zdjęć i ilustracji związanych z tekstem. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [008].
- pogłębianie wiadomości na temat dni świątecznych
- rozwijanie mowy

- dziecko wie jakie szczególne dni mają miejsce w grudniu
- dziecko odpowiada w logiczny sposób na pytania dotyczące tekstu

Praca plastyczna - odrysowywanie szablonów choinek i drzew. Wypełnianie ich kolorem, wycinanie. Naklejanie na kolorowe kartki papieru. Dorysowywanie dowolnych elementów tworzących leśny krajobraz. Nadawanie tytułów własnym pracom.
- ćwiczenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
- rozwijanie wyobraźni

- dziecko dokładnie po śladzie wycina elementy
- dziecko opisuje swoją pracę

WTOREK
Ćwiczenie słuchowe Rozpoznawanie głosów zwierząt. Zachęcanie do zgłaszania się i samodzielnych odpowiedzi. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [026].
- rozwijanie słuchu
- dziecko rozpoznaje przynajmniej 3 głosy zwierząt
Zabawy matematyczne - przybliżenie pojęcia czasu, zwracanie uwagi na możliwość jego określania. Utrwalenie nazw pór roku i nazw zimowych miesięcy następujących po sobie. Słuchanie wiersza B. Forma: Spotkanie z porami roku. Rozmowa na temat treści wiersza połączona z dobieraniem odpowiednich ilustracji. Prowadząca rozkłada przed tablicą ilustracje przedmiotów odpowiadających różnym porom roku. Dzieci tworzą zbiory przedmiotów charakterystycznych dla poszczególnych pór. Praca plastyczna - rysowanie zimowego krajobrazu świeczką, następnie pokrycie pracy przy pomocy gąbki farbami plakatowymi.
- rozumienie pojęcia "czas płynie"
- utrwalenie nazw pór roku

- dziecko wzbogaca wiedzę dotyczącą pór roku
- dziecko wymienia pory roku następujące po sobie

Śpiew zbiorowy i indywidualny poznanych piosenek. Wystukiwanie przy pomocy klocków prostych przebiegów rytmicznych opartych na melodii i tekście. Zabawy koralikami. Układanie wzorów, określanie kolorów.
- rozwijanie poczucia rytmu
- doskonalenie wyobraźni

- dziecko powtarza rytmy proponowane przez prowadzącą
- dziecko układa wielobarwne kompozycje z koralików

ŚRODA
Oglądanie ilustracji książek i czasopism. Próby samodzielnego ich opisywania. Zabawa integracyjna Uścisk dłoni. Recytacja wiersza B. Forma Części ciała z równoczesnym pokazywaniem.
- zachęcanie do swobodnyh wypowiedzi
- utrwalenie nazw części ciała i szybkiej orientacji w przestrzeni

- dziecko buduje w logiczny sposób zdania
- dziecko wskazuje części ciała zgodnie z treścią wiersza

Słuchanie fragmentów bajek w interpretacji prowadzącej (bajki znane dzieciom). Opisywanie przez dzieci bohaterów, zwracanie uwagi na ich charakterystyczne cechy zewnętrzne i cechy charakteru. Ponowne opowiadanie fragmentów bajek przez dzieci, próby odtwarzania treści za pomocą pantomimy.
Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.

- doskonalenie koordynacji słuchowo - wzrokowo - ruchowej
- dziecko potrafi odtworzyć treść ruchem
Rozwiązywanie zagadek o literach zakończone ćwiczeniem graficznym - pisanie po śladzie poznanych dotychczas liter.
- przygotowanie do nauki pisania
- dziecko stara się prowadzić ołówek po śladzie
CZWARTEK
Porządkowanie zabawek w kącikach. Układanie książek. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych.
- wdrażanie do zachowania porządku w sali
- dziecko czuje się gospodarzem sali
Rozwiązywanie krzyżówki. Słuchanie opowiadania N. Gałczyńskiej: Klementyna. Próby samodzielnego opowiadania kolejnych fragmentów bajki przez dzieci. Ocena postawy bohaterki bajki.
- analiza treści utworu
- ocena postawy bohaterki bajki

- dziecko potrafi uzasadnić swoją wypowiedź
- dziecko wypowiada się pełnymi zdaniami

Malowanie farbami plakatowymi wybranych obrazów z bajki.
- opisywanie prac i tworzenie wystawki
- dziecko stosuje farby o różnych barwach
- dziecko wykonuje pracę bardzo starannie

PIĄTEK
Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych w formie opowieści ruchowej. Śpiew zbiorowy i indywidualny piosenek poznanych od początku roku.
- rozwijanie wyobraźni
- wyrabianie płynności ruchów w przestrzeni

- dziecko obrazuje przekazywane przez prowadzącą treści
- dziecko zna melodie i teksty piosenek wprowadzonych od początku roku

Teatrzyk cieni - opracowanie wiersza L. Wiszniewskiego: Przyjaciele zajączka.
- wcielenie się dzieci w role bohaterów
- próby odtwarzania tekstu własnymi słowami

- dziecko chętnie uczestniczy w działaniach
- dziecko potrafi wcielić się w role bohaterów

Zabawy dowolne wybranymi zabawkami. Porządkowanie klocków do odpowiednich pojemników.
- przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy
- dziecko zgodnie bawi się z innymi dziećmi
odwiedzin: 21100735  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu