aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 6-letnie
Miesiąc (propozycja): listopad
TEMAT TYGODNIA: Jesienna szaruga
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Pomoc dzieci w przygotowaniach do zajęcia. Okazjonalne utrwalanie nazw kolorów. Wybór nowych dyżurnych. Nagradzanie brawami najlepszego dyżurnego z poprzedniego tygodnia. Zabawy ruchowe Witaj królu Lulu, Zamień woreczek, Celuj w obręcz.
- kształcenie postawy współgospodarza
- kształtowanie umiejętności przedstawiania czynności przy pomocy ruchu

- dziecko czuje się odpowiedzialne za powierzone zadania
- dziecko właściwie dobiera ruch do czynności

Wprowadzenie kolejnej litery w oparciu o podręcznik wybrany przez nauczyciela. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [036].
- poznanie graficznego obrazu litery pisanej, drukowanej, wielkiej i małej
- dziecko rozpoznaje poznaną literę pośród innych znaków graficznych
Malowanie muzyki bez ingerencji nauczyciela - P. Czajkowski: Jezioro łabędzie. Poznanie nowej bajki J. Ch. Andersena: Brzydkie kaczątko.
- rozbudzanie wyobraźni
- poznanie nowego utworu literackiego

- dziecko wykonuje pracę przedstawiając własne wizje wywołane słuchaniem muzyki
- dziecko chętnie słucha treści prezentowanych przez nauczycielkę

WTOREK
Śpiew zbiorowy poznanych dotychczas piosenek o tematyce jesiennej, połączony z elementem ruchu. Zabawa dydaktyczna Porównaj obrazki. Znajdowanie elementów, których brakuje na jednym z nich.
- wyrabianie spostrzegawczości
- dziecko odnajduje brakujące elementy
Zapoznanie dzieci z treścią przedstawienia Jasełka. Rozmowa na temat co to są jasełka. Dobór ról do odpowiednich postaci. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.
- reagowanie na zmiany tempa
- dziecko rytmicznie podskakuje z nogi na nogę
Praca plastyczna Kaczka z masy papierowej - nawiązanie do słuchanej bajki Brzydkie kaczątko.
- doskonalenie sprawności manualnych
- dziecko formuje kształty przypominające kaczkę
ŚRODA
Swobodne wypowiedzi na temat "w co bawiłem się poprzedniego dnia po przyjściu z przedszkola". Zwierzęta w lesie - zabawa z elementem czworakowania. Moja wieża doskonalenie umiejętności panowania nad swoimi ruchami. Każde dziecko otrzymuje cztery duże plastikowe klocki w kształcie sześcianu. Ustawia je przed sobą tworząc wieżę. Na polecenie nauczycielki próbują delikatnie dotykać wieży w dowolny sposób (ręką, palcem, stopą, łokciem), zwracając uwagę, aby się nie zawaliła. Hula - hop - zabawa pobudzająco - hamująca.
- wyrabianie sprawności ruchowej
- zachęcanie do ćwiczeń z wykorzystaniem małych obręczy i hula - hop

- dziecko ćwiczy swoją sprawność ruchową
- dziecko wie jak wprawić w ruch obręcz

Przypomnienie postaci krasnala Hałabały. Praca plastyczna - działania w grupach Krasnal Hałabała. Wykonanie krasnala z masy papierowej i plastikowych butelek po napojach (głowa i ręce z masy papierowej, czapka z brystolu, płaszczyk z karbowanej bibuły). Porównywanie ilości wody w jednakowych naczyniach. Wykonanie instrumentu muzycznego - szklane butelki napełnione różną ilością tego samego płynu.
- rozwijanie wyobraźni plastycznej
- stosowanie określeń typu pełny, pusty, prawie pełny

- dziecko wykonuje starannie swoją pracę
- dziecko stosuje właściwe określenia związane z pojemnością naczyń

Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych. Gry planszowe. Zabawy w domino obrazkowe, liczbowe.
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
- szybkie dostrzeganie ilości oczek na kostce
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas gier

- dziecko stara się jak najdokładniej wykonać ćwiczenie ruchowe
- dziecko wie jakie obowiązują zasady w poszczególnych grach
- dziecko cierpliwie czeka na swoją kolej

CZWARTEK
Ćwiczenia graficzne - łączenie kropek tworzących różne nakrycia głowy. Wypełnianie ich kolorem. Zabawa ruchowa Powódź według K. Wlaźnik. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [037].
- rozwijanie sprawności manualnych i sposptrzegawczości
- zachęcanie do wspólnych ćwiczeń

- dziecko poprawnie łączy kropki tworzące obrazki
- dziecko wspólnie z rówieśnikami wykonuje ćwiczenia

Słuchanie opowiadania w interpretacji nauczycielki L. Krzemienieckiej: O bukowym zmartwieniu. Rozmowa na temat treści dotyczących rozsiewania się drzew na przykładzie buku. Zabawa ruchowa Rosną dęby. Rozwiązywanie krzyżówki. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.
- poznanie zjawiska rozsiewania
- rozwijanie mowy poprzez zachęcanie do samodzielnych wypowiedzi na temat treści opowiadania
- rozwijanie logicznego myślenia
- rozwijanie sprawności ruchowej

- dziecko logicznie odpowiada na pytania nauczycielki
- dziecko podaje prawidłowo rozwiązanie krzyżówki

Praca plastyczna - malowanie dowolnych obrazów w szablonie liścia (formatu A3). Porządkowanie klocków. Zabawy dowolne w kącikach zabaw.
- kształcenie wyobraźni plastycznej
- wyrabianie odpowiedzialności za porządek w sali

- dziecko potrafi rozplanować na powierzchni kartki pracę plastyczną
- dziecko czuje się odpowiedzialne za porządek w swojej sali

PIĄTEK
Swobodne wypowiedzi na temat "jakie smaczne dania gotuje moja mama". Zabawa integracyjna Lepimy pierogi. Dzieci naśladują kolejne etapy wyrabiania ciasta i lepienia pierogów. Doskonalenie umiejętności składania swetrów, układanie ich w wyznaczonym przez nauczycielkę miejscu. Moja wieża - zabawa doskonaląca umiejętność panowania nad swoimi ruchami (powtórzenie zabawy ze środy).
- rozwijanie wyobraźni
- ćwiczenia w zakresie samoobsługi
- ćwiczenie delikatnego sposobu dotykania

- dziecko naśladuje znane ruchy
- dziecko delikatnie dotyka swojej wieży

Słuchanie wiersza B. Forma: Strach. Rozwiązywanie quizu. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.
- utrwalanie wiedzy przyrodniczej
- dziecko wymienia charakterystyczne cechy występujące w przyrodzie późną jesienią
Czytanie opowiadania B. Forma: A jesienią bywa tak. Manipulowanie kolorowymi patyczkami. Tworzenie z nich dowolnych kompozycji płaskich i przestrzennych. Nadawanie nazw swoim wytworom.
- rozwijanie wyobraźni
- rozwijanie sprawności manualnych

- dziecko tworzy ciekawe prace
- dziecko chętnie je nazywa
odwiedzin: 21101809  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu