aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 6-letnie
Miesiąc (propozycja): wrzesień
TEMAT TYGODNIA: Żegnajcie wakacje - witaj przedszkole
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Ćwiczenia ogólnorozwojowe: przysiady, podskoki obunóż, wyskoki, zabawa Pływacy. Dzieci w rytmie bębenka maszerują w dowolnych kierunkach po sali. Na hasło "odpoczywamy" przechodzą do przysiadu. Na hasło "pływamy" wykonują ruchy naśladujące pływanie. Na hasło "skaczemy na skakance" podskakują z nogi na nogę.
- rozwijanie sprawności ruchowej
- dziecko wykonuje poprawnie ćwiczenia proponowane przez nauczycielkę
Rozmowa nauczycielki z dziećmi na temat: Moja wakacyjna przygoda. Piosenka B. Forma: Wesoła piosenka. Słuchanie śpiewu prowadzącej. Zestaw zabaw i ćwiczeń gimnastycznych [016]
- doskonalenie sposobu wysławiania się poprzez indywidualne wypowiedzi
- słuchanie nowej piosenki
- utrwalanie pojęcia refren, zwrotka

- dziecko opowiada gdzie było na wakacjach, jak i z kim spędzało czas
- dziecko odpowiada na pytania związane z treścią piosenki
- dziecko określa jej charakter, zaznacza klaśnięciem refren.

Zabawy w przedszkolnym ogrodzie. Zabawy piłką Kto podrzuci najwyżej, Kto rzuci najdalej, Rzut do celu, zabawa Kolanko. Zwrócenie uwagi na konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw, wskazanie odpowiednich miejsc do zabawy.
- rozwijanie mięśni rąk i koordynacji ruchowo - wzrokowej
- dziecko rzuca prawidłowo zza głowy piłkę w dal, w górę i przed siebie
WTOREK
Zabawa Poznajemy imiona dzieci. Dzieci przechodzą do siadu skrzyżnego na okręgu koła. Wybrane dziecko trzyma w ręce woreczek. Spaceruje wewnątrz koła w ustalonym kierunku. Nauczycielka wypowiada na przykład imię Maciek, dziecko trzymające woreczek podbiega do dziecka o tym imieniu i podaje woreczek.
- utrwalanie imion dzieci
- dziecko zna imiona kolegów
Zabawa matematyczna Klocki. Przeliczanie elementów w zakresie 6. Nauka melodii i słów drugiej zwrotki piosenki Wesoła piosenka.
- sprawdzenie umiejętności dotyczących pojęć liczbowych
- praca nad dykcją podczas nauki tekstu piosenki

-dziecko przelicza w zakresie 6
- dziecko śpiewa poprawnie drugą zwrotkę piosenki

Nasz kącik przyrody. Urządzanie kącika - umieszczenie w nim eksponatów przyniesionych przez dzieci. Wcześniej nauczycielka umieszcza na tablicy ilustracje przedstawiające różne krajobrazy. Dzieci układają swoje "skarby" pod odpowiednimi ilustracjami na przykład: szyszki - las, muszle - morze. Opowiadają o swoich wakacyjnych skarbach.
- rozwijanie umiejętności pracy zespołowej
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania

- dziecko dobiera odpowiednie przedmioty z kącika przyrody do ilustracji
ŚRODA
Ćwiczenia oddechowe Fruwające piórka. Zabawa Dmuchamy balony.
- ćwiczenia rozwijające pojemność płuc
- dziecko potrafi prawidłowo dmuchać
Rozmowa na temat wybranej zabawki (na przykład lalki), zwracanie uwagi na szczegóły. Po zakończeniu rozmowy nauczycielka chowa lalkę. Dzieci zajmują miejsca przy stolikach i rysują ją przy pomocy kredek ołówkowych.
- wdrażanie do pilnej obserwacji
- zachęcanie do formułowania prostych zdań logicznie ze sobą powiązanych

- dziecko opowiada na podstawie samodzielnie wykonanego rysunku jak wygląda lalka
- dziecko rysuje na całej powierzchni kartki

Zabawy ruchowe w przedszkolnym ogrodzie z użyciem obręczy: toczenie obręczy w parach, przechodzenie przez toczącą się obręcz, zabawa Hula - hop.
- rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej
- dziecko próbuje wykonać właściwy ruch pozwalający obracać się obręczy wokół ciała
CZWARTEK
Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [019] z wykorzystaniem woreczków.
- wyrabianie prawidłowej postawy
- reagowanie na polecenia nauczycielki

- dziecko zachowuje równowagę chodząc z woreczkiem na głowie
Zabawa dydaktyczna O kim mówimy. Wybrane dziecko staje przodem do prowadzącej w taki sposób, żeby nie spoglądać na dzieci. Opisuje wybranego przez siebie kolegę. Pozostałe dzieci na podstawie opisu odgadują o kogo chodzi. Ćwiczenia graficzne - odbijanie gotowych wzorów przez kalkę.
- ćwiczenie spostrzegawczości
- doskonalenie umiejętności zapamiętywania szczegółów
- uważne słuchanie kolegów
- zwracanie uwagi na staranny i dokładny sposób odbijania przez kalkę

- dziecko potrafi opisać wygląd kolegi wymieniając cechy jego ubioru i wyglądu
- dziecko starannie wykonuje swoją pracę
- dziecko prawidłowo trzyma ołówek
- dziecko potrafi dokładnie odbić wzór

Nauka wiersza B. Forma: Obowiązki dyżurnych.
- zapoznanie z treścią wiersza
- dziecko recytuje wiersz z pomocą nauczycielki
PIĄTEK
Ćwiczenie poranne Celuj w okienko - zabawa rzutna. Nauczycielka trzyma małą obręcz. Dzieci małymi piłeczkami próbują do niej trafić. Zabawy konstrukcyjne klockami. Utrwalanie wiersza Obowiązki dyżurnych.
- rozwijanie koncentracji podczas działań
- rozwijanie wyobraźni przestrzennej
- ćwiczenie pamięci

- dziecko chętnie uczestniczy w ćwiczeniach
- dziecko próbuje odtwarzać treść wiersza

B. Forma: Pierwszy dzień w przedszkolu - słuchanie opowiadania. B. Forma: Po wakacjach - słuchanie piosenki. Zwracanie uwagi na charakter melodii, zaznaczanie refrenu klaśnięciem.
- wzbudzanie zaufania do nauczyciela
- wyzwalanie zadowolenia z faktu bycia przedszkolakiem
- poznanie nowej piosenki

- dziecko chętnie spędza czas w przedszkolu
- dziecko lubi bawić się z rówieśnikami
- dziecko określa charakterystyczne cechy melodii

Ćwiczenia orientacyjno - porządkowe przeprowadzone w przedszkolnym ogrodzie. Zabawa Połóż klocek - każde dziecko trzyma w ręku klocek, zajmuje miejsce obok krzesełka (krzesełka rozstawione w różnych miejscach w sali). W rytmie bębnka marsz w dowolnych kierunkach po sali. Na hasło "połóż klocek na krzesełku" dziecko wykonuje zadanie. Dzieci zwracają uwagę na treść hasła
- kładziemy klocek pod krzesełkiem
- kładziemy klocek obok krzesełka
- trzymamy klocek nad krzesełkiem.

- reagowanie na sygnały, znaki ustalone przez prowadzącą
- utrwalanie pojęć: nad, pod, na, obok

- dziecko bez potrącania porusza się w grupie rówieśników
- dziecko prawidłowo określa położenie przedmiotów
odwiedzin: 21074401  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu