aktualności | opinie o nas
dodaj   poleć  napisz
 
baza materiałów publikacje Celestyn Freinet pomoce  
 • baza materiałów 1966 / 79
 • publikacje 96 / 55
 • Celestyn Freinet 73
 • kalendarz 8
 • techniki plastyczne 29 / 141
 • kolorowanki 220
 • nasza galeria 312
 • galeria zdjęć 607
 • katalog haseł 96
baza materiałów > plany pracy
Kategoria: PLANY PRACY
Grupa wiekowa: dzieci 4-letnie
Miesiąc (propozycja): wrzesień
TEMAT TYGODNIA: Moje przedszkole
Autor: Bożena Forma
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA CELE OGÓLNE CELE SZCZEGÓŁOWE
PONIEDZIAŁEK
Powitanie dzieci. Wprowadzenie nowych dzieci do grupy. Obserwacja - rozmowy indywidualne. Gry i zabawy integracyjne. Mam chusteczkę haftowaną, Rolnik sam w dolinie.
- stworzenie odpowiednich warunków do adaptacji dziecka
- dziecko chętnie przychodzi do przedszkola
- dziecko nawiązuje kontakt z rówieśnikami

Słuchanie wiersza J.Tuwima Lokomotywa. Ćwiczenia artykulacyjne na zgłoskach "szu, szu, szu, puf, puf, puf". Ćwiczenia logorytmiczne na melodii piosenki Jedzie pociąg z daleka. Rysowanie kredkami świecowymi na temat "Lokomotywa".
- wdrażanie do cichego i uważnego słuchania
- doskonalenie aparatu mowy
- utrwalanie koloru zielonego, czerwonego

- dziecko prawidłowo wykonuje zadania
- dziecko chętnie uczestniczy w ćwiczeniach
- dziecko starannie wykonuje swoją pracę stosując szeroką gamę kolorów

Zabawy przy stolikach - układanki (grzybki), tworzenie kompozycji z klocków o kształtach figur geometrycznych. Poznanie kącików zabaw, rozmowa na temat "Co pamiętamy po wakacjach": zabawy, wierszyki, piosenki.
- zachęcanie do wspólnego działania
- ćwiczenie pamięci odtwórczej

- dziecko przestrzega odpowiednich zasad podczas zabaw z rówieśnikami
- dziecko chętnie bawi się nowymi zabawkami

WTOREK
Oglądanie czasopism dziecięcych przy stolikach. Wyszukiwanie postaci dziecięcych i opisywanie jakie wykonują czynności. Zestaw zabaw i ćwiczeń porannych [017].
- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
- dziecko właściwie wyszukuje odpowiednie ilustracje
- dziecko chętnie uczestniczy w zabawach

Słuchanie wiersza B. Forma: Idą dzieci. Droga do przedszkola - poznanie pojęcia "labirynt". Nauczycielka rysuje na dużym arkuszu szarego papieru labirynt (postać chłopca -celem jest budynek przedszkola narysowany na środku). Dzieci zajmują miejsca przy stolikach, na których nauczycielka przygotowuje ilustracje ze starych czasopism dziecięcych, przedstawiających różne rodzaje labiryntów. Dzieci odnajdują w nich prawidłowe drogi. Zabawa ruchowa Wąska ścieżka. Dzieci przechodzą jedno za drugim po ścieżce wyznaczonej z szarf. Ćwiczenie graficzne - odszukanie i narysowanie drogi w labiryncie.
- poznanie pojęcia "labirynt"
- doskonalenie umiejętniości posługiwania się kredkami ołówkowymi

- dziecko stara się właściwie utrzymać równowagę podczas ćwiczenia
- dziecko zaznacza drogę w labiryncie

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, korzystanie z urządzeń w ogrodzie przedszkolnym.
- zwracanie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas zabaw
- dziecko przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy
ŚRODA
Pomoc nauczycielce w przygotowaniach do zajęć. Zabawa ortofoniczna na temat: Co słychać w przedszkolu. Naśladowanie głosów z najbliższego otoczenia: szum płynącej wody z kranu, odgłosy z kuchni, korytarza, innych sal. Zabawy ruchowe Pary, Bieg z przeszkodami. B. Forma: Idziemy do przedszkola - zapoznanie z piosenką. Rozmowa na temat tekstu i charakteru melodii.
- zachęcanie do niesienia pomocy innym w codziennych działaniach
- rozwijanie wrażliwości słuchowej

- dziecko pomaga nauczycielce i innym kolegom
- dziecko wsłuchuje się w przedszkolne dźwięki
- dziecko ustawia się parami
- dziecko potrafi biegać między przeszkodami
- dziecko odpowiada na pytania związane z treścią piosenki

Słuchanie opowiadania B. Forma: Obiad. Wizyta w przedszkolnej kuchni - rozmowa na temat pracy pań kucharek. Praca plastyczna - lepienie miseczki z masy solnej.
- zachęcanie dzieci do próbowania nowych potraw
- poznanie pracowników przedszkola

- dziecko chętnie zjada przedszkolne posiłki
- dziecko wie, na czym polega praca pań kucharek

Zabawy ruchowe w przeszkolnym ogrodzie z wykorzystaniem: tunelu, chusty animacyjnej, piłki.
- zwracanie uwagi na współdziałanie i zgodną zabawę
- dziecko używa form grzecznościowych
CZWARTEK
Utrwalenie imion dzieci - zabawa kłębkiem wełny. Ćwiczenia słuchowe - rozpoznajemy głosy kolegów.
- ćwiczenie narządów mowy
- przestrzeganie ustalonych zasad podczas zabawy

- dziecko zna imiona swoich kolegów
Rozmowa przy dwóch ilustracjach dotycząca zachowania Marty w łazience Marta w łazience.
- wyrabianie umiejętności prawidłowego mycia zębów
- dziecko przypisuje do ilustracji czynności, które należy wykonywać rano i wieczorem
Zabawy dowolne wybranymi zabawkami. Porządkowanie klocków w pojemnikach.
- zaspakajanie naturalnych potrzeb dzieci poprzez zabawy w kącikach zabaw
- dziecko zgodnie bawi się z rówieśnikami
PIĄTEK
Zabawy przy stolikach - puzzle, klocki plastikowe. Zabawy ruchowe ze śpiewem popularnych piosenek Mało nas, Murzynek, Nie chcę cię znać.
- wyrabianie cierpliwości
- doskonalenie spostrzegawczości podczas działania

- dziecko stara się skończyć swoją pracę
- dziecko z dużą uwagą układa puzzle

Utrwalanie nazw swoich znaczków w szatni i łazience. Nauka samodzielnego układania swetrów, butów w szatni. Praca plastyczna Co przedstawia mój znaczek. Malowanie farbami plakatowymi szablonu znaczka.
- wyrabianie nawyku do zachowania ładu i porządku
- zwracanie uwagi na odpowiedni dobór kolorów

- dziecko wie, gdzie jest jego miejsce w szatni
- dziecko pamięta jak wygląda jego znaczek
- dziecko starannie wykonuje swoją pracę plastyczną

Słuchanie bajki opowiadanej przez nauczycielkę Czerwony Kapturek - ocena postaci głównych bohaterów.
- zachęcanie do słuchania z uwagą opowiadania nauczycielki
- dziecko chętnie i w logiczny sposób odpowiada na pytania
odwiedzin: 21098012  
o serwisie podstawa programowa regulamin mapa serwisu kontakt panel administracyjny
Copyright © 2005-2024  Rok w Przedszkolu Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu